חידושים בעולם הצמיגים

מותר או אסור לערבב סוגי צמיגים?

התשובה הקצרה לשאלה אם מותר או אסור לערבב סוגי צמיגים – היא שבאופן כללי היצרנים לא ממליצים על ערבוב צמיגים, בשום מקרה. לצורכי בטיחות וביצועים מיטביים של הרכב, ההמלצה היא שכל גלגלי הרכב יהיו בעלי צמיגים זהים. ולמה הכוונה בזהים? אותו מותג. אותו גודל. אותו דפוס סוליה. אותו מדד עומס. אותו דרוג מהירות. כלומר, צמיגים זהים בכל המדדים – הן מקדימה והן מאחורה.

ומה אם אין ברירה?

עם זאת, ישנם יוצאים מן הכלל. למשל, רכבים שהביצועים הנדרשים מהם מצריכים גדלים שונים מקדימה ומאחורה.

ככה שדבר אחד בטוח – כשמדובר בערבוב צמיגים, עדיף לעשות זאת בזוגות – כלומר, צמיגים זהים מקדימה וצמיגים זהים מאחורה.  החלפת צמיג בודד ברכב עלולה להשפיע לרעה על מספר מערכות ברכב. מערכות המתלים, ההילוכים, מערכת התמסורת וגם להגביר את שחיקת הצמיגים.

ככה שאם אין ברירה – ואתם מבצעים החלפה שאיננה של כל הצמיגים ביחד, עדיף לעשות זאת זוגות. זוגות. זוגות. זוגות. ממש כמו בתיבת נוח.

איך לערבב נכון?
אם אתם כבר מערבבים, אז עדיף לערבב נכון. ממש כמו במשקאות. צריך לדעת מה לשתות עם מה, ולפי איזה סדר. אז, ניתן לומר שבאופן כללי – את הצמיגים החדשים יותר כדאי להרכיב בציר האחורי ולא בציר הקדמי. הסיבה שעומדת מאחורי זה היא שסוליית הצמיגים עמוקה יותר בצמיגים החדשים. כאשר צמיגים חדשים אלו יותקנו מאחור הם יאפשרו אחיזה טובה יותר בכביש – במצבים רגילים וגם במצבים רטובים.

ולסיכום – הנה התורה כולה על רגל אחת.
עדיף שכל צמיגי הרכב יהיו זהים.
אם אין ברירה – עדיף שהצמיגים יהיו בזוגות זהים.
את הזוג החדש יותר – כדאי להתקין על הציר האחורי.

סעו לשלום. אל תשתו ותערבבו. ובוודאי שאם שותים – לא נוהגים!