הכינו רכבכם לקיץ – כיצד תשמרו על בטיחותכם בחום הגדול?
צמיגים הם הקשר הישיר של המכונית עם הכביש. אחיזת הכביש בפניות, בבלימות, בכבישים רטובים ובמצבים קיצוניים היא נגזרת ישירה של איכות הצמיגים ברכב.
לכאורה, מדובר בעונת הקיץ, ולכן לא אמורות להתעורר בעיות מיוחדות, אך עם ההתחממות הגלובלית בשתי מעלות בממוצע, הלחות והיובש העזים, הקיצוניות ההפכפכה בעונת האביב והשינויים בטמפרטורות מקצה לקצה – כל אלה ועוד יוצרים מצבים מסוכנים דווקא בקיץ. חשבו, למשל, על סיטואציה של נסיעה במהלך יום חם ויבש ברכב על גבי אספלט רותח עם מטען כבד במהירות בינונית עד גבוהה. הגורמים הללו – כל אחד בפני עצמו והשילוב בין כולם גם יחד – יוצרים חיכוך גבוה ומעלים את הטמפרטורה של הצמיג בשעת נסיעה באופן מסוכן. נהגים רבים חושבים כי די בניסיונם רב השנים על הכביש כדי להמשיך ולהתעלם משימוש בצמיגים עם בלאי גבוה, אך גם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מזהירה מפני השימוש בצמיגים בלויים.
הנה 3 טיפים שיעזרו לכם להגיע הביתה בשלום:
1. סעו במהירות סבירה
מכירים את הנהגים שטסים נמוך? אלה כל אותם מתחכמים שחושבים שהרכב הוא סוג של צעצוע ספורטיבי פיראטי, שיש לנצל בכל הזדמנות ובכל מצב. אוהבים מרוצי מכוניות? יש ענף ספורט שלם, העוסק בז’אנר. תתפלאו לגלות שגם במרוצי מכוניות מקצועיים בענף התחרותי המוצהר והמפוקח, דואגים לשלמות הצמיגים ולתקינותם – ואם הם עושים זאת, אנחנו יודעים שמדובר בעניין חשוב ונחוץ.
2. בחרו צמיגים באיכות מעולה
הקפידו לרכוש אך ורק צמיגים באיכות משובחת – לא משוחזרים, לא לעוסים, לא כאלה שכבר צברו קילומטראז’ ברכב אחר ומצאתם במגרש חלפים. השקיעו בצמיגים חדשים ודרשו תעודת אחריות. התאימו את הצמיגים לרכב על פי המלצות יצרן הרכב, כפי שהן מופיעות בספר הרכב.
3. שמרו על לחץ אוויר תקין
מומלץ לבדוק לחץ אוויר אחת לשבועיים, בבקרים, לאחר לילה של מנוחה, כאשר הטמפרטורה בחוץ עוד לא הספיקה להתחמם והגלגל קר. כמו כן, ודאו שלחץ האוויר מכויל בהתאם להוראות יצרן הרכב. חשוב לנפח אוויר בכל הצמיגים – כולל הצמיג הרזרבי. לשם כך, עליכם לגשת לאחת מתחנות הדלק הנמצאות בקרבת מקום, לכוון את מכונת הניפוח ללחץ הרצוי ולהקפיד שמשאבת האוויר אכן מזרימה אוויר פנימה והשסתום (ונטיל) תקין. אל חשש, מכונת הניפוח איננה ממשיכה לעבוד מעבר לרצוי. אם כיוונתם אותה לרמת הלחץ הנכונה, היא תעצור את פעולתה ברגע השוואת הלחצים בין זה שבצמיג והנתון שהזנתם בה לפני תחילת הניפוח.