10 עובדות מעניינות על צמיגים
הנה 10 עובדות שבטח לא ידעתם בנוגע לצמיגים…
- מכוניות מוקדמות השתמשו בשיטת הזחל”מ – כמו בטנק. בהצלחה עם החלפת גלגל מפונצ’ר…
- במשך 25 השנים הראשונות של המכונית, כל הצמיגים היו לבנים. תחמוצת אבץ נוספה לגומי על מנת לחזק אותו, אך הייתה לו תופעת לוואי שהפכה את הצמיגים ללבנים.
- בעשור השני של המאה ה -20, החוקרים חיפשו דרכים נוספות להגברת עמידות הצמיג. פחמן שחור, מוצר פסולת של תעשיית הנפט, הוסיף אריכות לחיי הצמיג, אבל שינה צבעו לשחור.
- בשנת 1961, עשתה חברת גוד איר ניסויים בצמיג מואר. צמיג המואר מבפנים על ידי נורות ליבון זכוכית. אולם, הצמיגים המוארים מעולם לא יצאו מתחומי המפעל.
- צמיגים מפונצ’רים יכולים לנסוע באופן זמני גם ללא אוויר, וזאת מכיוון שהחלק העבה של הגלגל יכול לתמוך במשקל של הרכב.
- מעל 250 מיליון צמיגים “מושמדים” מדי שנה. תוכניות מחזור ממיסות את הגומי ויוצרות ממנו אספלט, או גורסות אותו עבור שימושים אחרים. חברות מסוימות אפילו מייצרות צמיגים חדשים מצמיגים ישנים.
- מהנדסים עובדים נמרצות על ייצור צמיגים ללא אוויר.
- הדירוג המהיר ביותר עבור צמיג הוא Y – שמסמל 186 קמ”ש. לפני כן, היה הדירוג המהיר ביותר Z – שסימל 149 קמ”ש. הדירוג היה Z, מפני שאף אחד לא העלה בדעתו שיש צורך בצמיג שיעלה במהירותו על 149 קמ”ש.
- הצמיג הגדול ביותר בעולם נמצא באלן פארק, מישיגן. הצמיג שוקל 12 טון, גובהו 80 מטר, הוא עשוי מגומי. הגלגל שימש בגן שעשועים… ישנה אגדה עירונית המספרת כי הצמיג נשבר והתגלגל ברחוב הראשי, אך אין שום סימוכין לאגדה הזו.
- חברת לגו היא היצרנית הגדולה ביותר של צמיגים. חברת הצעצועים מייצרת 306 מיליון צמיגים קטנים מדי שנה.
קרא עוד: טיפים לרכב בטוח בחורף
קרא עוד: צמיגים שונים או זהים?