המדריך להחלפת צמיג מפונצ’ר – מא’ ועד ת’
זה קורה במשפחות הכי טובות – הצמיג יכול פתאום להתפנצ’ר… אז, אפשר להתבאס, ואפשר פשוט להבין שזה חלק מלנסוע ברכב, להפשיל שרוולים ולהתחיל במלאכה. הנה המדריך להחלפת צמיג מפונצ’ר מ-א’ ועד ת’.
- הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לרדת מהכביש ברגע שבטוח לעשות זאת. אפילו עם צמיג מפונצ’ר, ניתן להאט את המכונית לכ- 40 קמ”ש, ועדיין לשלוט ברכב.
- יש לעצור את הרכב במקום בטוח. מקום בטוח הוא כמה שיותר רחוק מהכביש ועל שטח יציב ומוצק (כלומר לא על חול) ומישורי ככל הניתן.
- במידה ועצרת בלית ברירה את הרכב באזור מסוכן שלא מותיר לך די מרחב עבודה – כלומר, לא רחוק מספיק מהמכוניות הנוסעות, עדיף להתקשר לרכב סיוע שיעשה בשבילכם את העבודה, עם אמצעי הבטיחות הנוספים שרכב כזה מביא עמו.
- רכב אוטומטי יש להחנות במצב פארקינג ורכב הילוכים ידניים בהילוך ראשון. כמובן, שבכל מצב יש להרים את בלם היד.
- גם אם השטח מישורי – כדאי למצוא משהו כגון אבן גדולה, או חתיכת עץ רחבה, ולהניח מאחורי ובצמוד לצמיג המפונצ’ר, כדי למנוע סיבוב של הצמיג תוך כדי עבודה.
- שחרר/י את הברגים. הסיבוב הראשון הוא הקשה ביותר; ולכן כדאי לעשות זאת לפני שמעלים את הרכב על הג’ק.
- הנח/י את הג’ק מתחת לרכב. יש לשים לב שהג’ק מונח מתחת לאזור קשיח של הרכב ולא באזור רך. כמו-כן, יש לשים לב שכל החלק העליון של הג’ק נוגע ברכב, ואין חלק שנשאר מונח על “אוויר”.
- הסר/י לחלוטין את הברגים, והסר/י את הצמיג על ידי משיכה. הצמיג עשוי להיות כבד, כך שכדאי לעשות זאת לאט ובשימת לב.
- הרכיבו את הצמיג הרזרבי על שקעי הברגים, וסדרו את הברגים מול החורים בצמיג. זכרו כי שסתום האוויר צריך לפנות כלפי חוץ. הבריגו את הברגים בתחילה באופן ידני ולסירוגין; כלומר, בכמה סיבובים עם כיוון השעון – כמה סיבובים לכל בורג בכל פעם. לא כדאי לנעול בורג אחד לפני האחרים, ואז לגלות שמשהו לא מונח במקום הנכון. רק בשלב שכל הברגים נמצאים היטב במקומם, יש לעבור עם מפתח הברגים ולהדק.
- הנמיכו את הג’ק, וסגרו סגירה נוספת את כל אחד מהברגים – כדי להיות בטוחים.
בהצלחה!
קרא עוד: ארבע סיבות לבדוק את לחץ הצמיג
קרא עוד: צמיג צר או רחב? מה עדיף?