לתקן או להחליף צמיג?
השעה מוקדמת ואתה יוצא לעבודה. ובעודך צועד לכיוון הרכב שלך, אתה שם לב שהצמיג מפונצ’ר. “בדיוק קניתי את הצמיגים האלה לפני חודשיים” אתה חושב. אך, למרבה הצער, לא משנה כמה הצמיגים חדשים, הם תמיד חשופים לפגיעות של מסמרים או פסולת אחרת על הכביש. האם ניתן לתקן את הצמיג, או שתצטרך לקנות צמיג חדש?
היכולת לתקן את הצמיג המפונצ’ר במקום להחליפו – תלויה בגודל של הנקב, היכן הוא נמצא על הצמיג וגם תלוי בזמן שלקח מרגע שנוצר הנקב ועד שהבחנת בכך. ברור לכולנו שתיקון צמיג יצא זול בהרבה מקניית צמיג חדש, אך לא כדאי לחסוך בכסף על חשבון בטיחות הנוסעים ברכב. לפיכך, לפני שתחליט אם לתקן את הצמיג או לקנות אחד חדש, עליך לוודא שהצמיג הוא בכלל מועמד ראוי לתיקון.
גורמים בהחלטה אם ניתן לתקן צמיג מפונצ’ר
- הגורם הראשון בהחלטה אם ניתן לתקן את הצמיג – קשור למשך הנסיעה על הצמיג לפני ששמתם לב והפסקתם לנסוע. נהיגה לפרק זמן ממושך על צמיג נמוך או שטוח – עלולה לפגוע קשות בדופן הצמיג, ולגרום לנזק נסתר מהעין בתוך הצמיג עצמו. על הצמיג להיבדק ביסודיות – על ידי פירוקו לחלוטין; ורק אז יש להחליט אם ניתן לתקנו.
- גורם נוסף בחלטה אם ניתן לתקן צמיג – תלויה בגודל הנקב, מיקומו בצמיג וסוגו. ההנחיות בתעשייה מאפשרות בדרך כלל לתקן בבטחה נקבים בגודל של עד ¼ אינץ’ (0.60 סנטימטר), וזאת בשילוב עם מיקום הנזק בצמיג. לא ניתן לתקן כל נקב בדופן או בעקב ולא משנה מה גודלו. אם הנקב אינו בעל צורה ברורה, או שהוא ארוך וישר או גדול מקוטר של ¼ אינץ’ – הצמיג אינו מועמד לתיקון. חתכים ארוכים יכולים לגרום לפגיעה בחגורות הצמיג, וכתוצאה מכך הפחתה בחוזק הצמיג.
אנו, בחצב צמיגים, ממליצים לקחת את הצמיג שלך לאיש מקצוע ולא לנסות לבצע תיקון בעצמך. אנשי המקצוע יוכלו לבדוק כראוי את הצמיג, ולתקן אותו אם הדבר אפשרי – באופן שיבטיח שהצמיג יוחזר למצב נסיעה בטוח לך ולשאר נוסעי הרכב.
זכור! הצמיגים הם החלק היחיד ברכב שבאים במגע ישיר עם הכביש, ולכן חשוב ביותר לשמור עליהם במצב תקין. אנו יודעים שצמיג מפונצ’ר יכול ליצור אי נוחות והחלפת צמיג יכולה להיות יקרה יותר מתיקון. עם זאת, הבטיחות היא בסופו של דבר החשובה ביותר.