הרווחים בסוליית הצמיג והחשיבות שלהם
ישנם סוגים רבים של צמיגים – צמיגים שטובים לעונת הגשמים וצמיגים מיוחדים לנסיעה בשלג, צמיגים לרכבים כבדים – כגון, מלגזות ורכבי חקלאות וגם צמיגים מיוחדים למכוניות מרוץ. וההבדל ביניהם הוא רב – ממרכיבים שונים הבונים את הצמיג ועד לצורה החיצונית שלו.
הרווחים שבסוליית הצמיג
הצמיג בנוי מחריצים חריצים, רווחים רווחים. לכל צמיג יש את תבנית החריצים והרווחים – המיוחדת לו. הרווחים מעניקים לצמיגים גמישות, ומאפשרים להם להתכופף ולהתאים את עצמם לתנאי הדרך, ובכך גדל החיכוך בכביש, ולפיכך גם היציבות. הרווחים שבצמיג גם מהווים למעשה תעלה שמרחיקה מים (או שלג) מהצמיג, ובכך הם מונעים החלקה.
מידה אחת… לא מתאימה לכולם
מכיוון שתפקיד הרווחים שבצמיג הוא כה משמעותי, אפשר היה להניח שלכל הצמיגים יהיו מרווחים גדולים ועמוקים שישמשו כתעלת מים לשיפור האחיזה בכביש. עם זאת, הנחה זו אינה נכונה. וזאת מכיוון שצמיגים עם רווחים קטנים יותר הם בעלי אחיזה טובה יותר במשטחים יבשים, למשל. פרט לכך, אם נסתכל על צמיגים של מכוניות מרוץ נראה שהרווחים שבצמיגים אלה שואפים כמעט לאפס, ובכך הם מאפשרים לפתח מהירות גדולה הרבה יותר. כמובן, שצמיגים שכאלה מתאימים אך ורק למכוניות מרוץ, ולא יהיו בטוחים כלל לשימוש יום-יומי ובמזג אוויר משתנה.
לקחת אחריות על המרווח שבצמיגים
ככל שחולף הזמן, ומתווספים עוד ועוד קילומטרים לצמיגים שלך – הדבר משפיע על שחיקה של הצמיג כולו, כולל הרווחים. ובכך, הופכת גם הנסיעה ברכב, לפחות בטוחה. לכן, כדאי לשים לב באופן רציף אם ישנה בעיה בצמיגים – כגון קרע או עיוותים. כמו-כן, שימו לב שברווחים שבסוליית הצמיג יכולים להיכנס ולהיתקע אובייקטים חיצוניים, כגון אבנים ובוץ; שכדאי להסיר באופן שוטף מהרווחים – כדי לאפשר המשך אחיזה טובה ובטוחה בנסיעה על הכבישים.