שש עובדות מעוררות מחשבה על צמיגים וגלגלים
רובנו נמצאים על גלגלים, לפחות פעם אחת ביום; אז אספנו לכם כמה עובדות מעניינות, שיגרמו לכם לחשוב קצת יותר על הצמיגים והגלגלים שלכם, פעם הבאה שתכנסו לרכב…
- צמיגים מלאים באוויר (פנאומטיים) קיבלו אישור לפטנט בשנת 1847 – הממציא הסקוטי, רוברט וויליאם תומסון, רשם פטנט על הצמיג הפנאומטי לפני 173 שנה. עם זאת, הצמיג הפנאומטי הראשון, שבו השתמשו ממש והפך אח”כ לעובדה בשטח, נוצר על ידי ג’ון בויד דנלופ בשנת 1888 בבלפסט, אירלנד. אמנם במקור נוצר הצמיג מלא האוויר לאופניים, אבל מאז – מיליארדים, אם לא טריליון של צמיגים מטיילים על כבישים ברחבי העולם כל יום, כל היום.
- LEGO היא יצרנית הצמיגים הגדולה בעולם – יצרנית הצעצועים, LEGO, מתכבדת בדבר היותה יצרנית הצמיגים הגדולה בעולם. החברה מייצרת כמעט 320 מיליון צמיגים זעירים מדי שנה, שהם מעל 50 אחוז יותר מכל חברת צמיגים אחרת בעולם. עם זאת, אל תנסו לרכוש צמיגי LEGO לרכב שלכם…
- יצרני רכב אינם מייצרים גלגלים – למרות שאתם עשויים לחשוב שיצרני רכב יבנו את כל הרכיבים החשובים ברכב, רוב היצרנים אינם מייצרים את הצמיגים והגלגלים כלל. במקום זאת, הם מסתמכים על יצרני גלגלים וצמיגים, שאיתם יש להם הסכמים.
- צמיגי החורף הומצאו בפינלנד – צמיגי Nokian, שבסיסם בעיר נוקיה שבפינלנד, יצרו את הצמיג החורפי הראשון באמצע שנות השלושים. המותג נחשב לאחד ממותגי הצמיגים המובילים בעולם, ומתמחה ביצירת צמיגים להתמודדות עם תנאי מזג אוויר קשים וקרים, כמו במדינות הנורדיות.
- מרבית המטוסים וצמיגי מעבורות החלל מלאים בחנקן – כל מי שטס במטוס אי פעם, חווה שינויי לחץ שגרמו לו לנסות לפתוח את ה”פקק” באוזניים. סוגים אלה של שינויים בלחץ, כתוצאה מגובה רב, יכולים להשפיע גם על לחץ האוויר בצמיגים; במיוחד אם הצמיג מלא בחמצן, שיכול להשתנות בכמה פרמטרים במגע עם הגומי של הצמיגים בטמפרטורות מסוימות. לפיכך, במקום באוויר רגיל את צמיגי המטוס ממלאים בחנקן, שהוא גז אינרטי – שאינו עובר תגובה כימיקלית במגע עם חומרים אחרים, או שינויי אטמוספרה.
- צמיגי מעבורות חלל הם יקרים. מאוד יקרים. – אם אתם מתכננים לבנות מעבורת חלל משלכם בזמן הקרוב, כדאי שיהיה לכם הרבה כסף בחשבון. צמיגי מעבורת חלל עולים מעל 5,000$ כל אחד. ואם המספר הזה לא גורם לכם לנוע בחוסר שקט בכיסא, אז רק שתדעו – שהצמיגים האלה טובים רק לנחיתה אחת או שתיים…
קרא עוד: איזון גלגלים – הסיפור המלא
קרא עוד: טיפים לתחזוקת צמיגים בקיץ