ערבוב צמיגים? רעיון גרוע
בעולם מושלם, כל ארבעת הצמיגים יתבלו באותו הזמן. באותו עולם מושלם, כולם יוכלו להרשות לעצמם סט צמיגים שלם בבת אחת. אך, אם להיות ריאליים – דברים לרוב פשוט לא מסתדרים ככה. אמנם לעיתים קרובות, תוכלו להרשות לעצמכם להחליף רק צמיג אחד או שניים בכל פעם. אך עם זאת, יש לדעת כמה דברים חשובים לפני שעושים זאת.
צמיגים זהים או לפחות דומים כמה שיותר
אם אתם יכולים להרשות לעצמכם להחליף רק צמיג אחד או שניים ולא את הסט כולו – חיוני שהצמיגים יהיו זהים (או לפחות קרובים ככל האפשר) לצמיגים שנותרים ברכב. כלומר, יש לשים לב שהמבנה הפנימי של הצמיג, הגודל של הצמיג והדפוס של הסוליה – יהיו קרובים, ככל הניתן. וכמובן, שאין בשום פנים ואופן לערבב צמיגי שטח עם צמיגי כביש, או צמיגי חורף עם צמיגים שמיועדים עבור כל העונות וכו’.
צמיגים שונים – בעיות גדולות
כל צמיג מאופיין בתכונות שונות – כמו רמות חיכוך ואחיזה שונות; וע”פ הוראות היצרן הצמיגים נועדו לעבוד יחד כסט. לפיכך, שילוב של גדלי צמיג שונים, דפוסי סוליה ועיצובים שונים עלולים ליצור תגובות לא צפויות בנסיעה רגילה – כמו למשל, רעידות. אך, הבעייתיות גוברת באופן משמעותי, בעתות חירום – בהן הרכב יכול להחליק ואפילו לא להיות מסוגל לבלום לפי הצורך.
מיקום הצמיגים החדשים – תמיד מאחור
טוב. אז, הבנו איזה סוג של צמיגים יש לקנות במידה וכרגע תוכלו לרכוש רק שניים חדשים, ולא להחליף את כל הסט. אבל, איפה כדאי להתקין את הצמיגים החדשים? מאחור. תמיד מאחור. למה? התשובה פשוטה – דמיינו מצב שכביש מלא מים, והאוטו מתחיל לאבד אחיזה. במידה והצמיגים החדשים יהיו מקדימה – הם יעמדו היטב בתנאי השטח הרטובים, ואילו כאשר יגיע תורם של הצמיגים הישנים (האחוריים) להיכנס למים – שם עלולה להתחיל בעיית החלקה. לעומת זאת, כאשר הצמיגים החדשים הם שמסיימים את המפגש עם הכביש הרטוב – הם ישאירו את הרכב ואותך בטוחים על הכביש.