לחץ אוויר בגלגלים
צמיגים פגומים הם פעמים רבות תוצאה של לחץ אוויר לא נכון. יתר על כן, הלחץ יכול להשפיע גם על הבטיחות. פחות מדי אוויר בצמיגים גורם להגדלת זמן ומרחק העצירה – מרגע הלחיצה על הבלמים ועד העצירה הסופית. לחץ אוויר נמוך מהווה גם פגיעה בשליטה ובדיוק ביצועי הצמיג על הכביש. יתר על כן, כאשר לחץ האוויר אינו נכון הצמיג מתחמם יתר על המידה ולפיכך עשוי להתעוות, דבר המזיק ללא ספק לצמיג ולבטיחות הנסיעה על הכביש.
לחץ אוויר וצריכת דלק
גורם חשוב נוסף הוא ההשפעה על צריכת הדלק; שכן לחץ אוויר נמוך של הצמיג משפיע על ההתנגדות. כלומר לחץ אוויר נמוך גורם להגדלת שטח הפנים והחיכוך בכביש, יותר התנגדות מגבירה את המאמץ של הרכב, ולפיכך מעלה את צריכת הדלק.
אבל גם לחץ גבוה יתר על המידה אינו מהווה רעיון טוב לחיסכון בדלק: שכן, לחץ אוויר גבוה מקטין את שטח הפנים של הצמיג ולפיכך את האחיזה בכביש, דבר המביא לנסיעה מהירה יותר – שגם היא אינה מהווה חיסכון בדלק, בלשון המעטה. אם כי, צריך לסייג ולומר, כי יש טעם בלחץ אוויר גבוה (מעט מעל הלחץ המומלץ לסוג הרכב), וזאת רק כאשר ישנה עלייה משמעותית במשקלו של הרכב (למשל בחופשה משפחתית, כשהרכב עמוס במטען).
מהו לחץ אוויר נכון?
לכל סוג רכב ישנה המלצה של לחץ האוויר הרצוי בצמיגים, היוצאת בדרך כלל ישירות מעת יצרן הרכב, וברכבים רבים תופיע מדבקה המראה את לחצי האוויר הרצויים לצמיגים הקדמיים והאחוריים. גם בתחנות הדלק, בהן ניתן למלא אוויר בצמיגים, ניתן למצוא טבלת לחץ אוויר לסוגי רכב שונים.
מכוניות חדישות מצוידות גם במערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים (TPMS). במערכת זו, לחץ האוויר נמדד על ידי חיישן בכל גלגל. עבור בעל או בעלת הרכב זה אמנם אומר עלויות נוספות, הן מפני הצמיגים היקרים יותר והן בטיפול שוטף בחיישנים במידה ואלה נפגעים. אולם, אין ספק שמערכת TPMS מציעה נהיגה בטוחה יותר, ובראש שקט יותר.