סוגי צמיגים חלופיים
למכוניות חדשות רבות חסר צמיג רזרבי, או שהן באות מצוידות בצמיגים קטנים מהרגיל מסיבות שונות. למשל, כדי לחסוך בשטח תא המטען, במשקל ובעלויות הדלק.
במאמר זה נסקור את סוגי הצמיגים החלופיים הקיימים כיום, כדי שתוכלו לזהות את שלכם, ולדעת איך להתנהג במקרה הצורך, הלא ממש נעים, של החלפת צמיג באמצע שום מקום.
צמיג חילוף בגודל מלא
צמיג חילוף בגודל מלא זהה לצמיגים האחרים ברכב. היתרון העיקרי שיש לצמיג כזה הוא שניתן להמשיך ולנסוע אתו. אבל כמובן שחובה בכל מקרה לתקן את הצמיג שהתפנצ’ר, ואז להחליט אם הוא זה שיהפוך לצמיג הרזרבי, או שעדיף בגלל האיכות, להחזיר את הצמיג המפונצ’ר דווקא.(וזאת מפני שתמיד חייב להיות לכם ברכב צמיג רזרבי כלשהו). החיסרון של צמיגי חילוף בגודל מלא הוא שהם תופסים שטח אחסון גדול.
צמיג חילוף זמני בגודל מלא
צמיג חילוף זמני בגודל מלא תואם לממדי הצמיגים המקוריים של הרכב, אך הוא אינו זהה מבחינת עומק חריצי הסוליה ומשקלו. היתרון הוא שצמיגים אלה הם קלים יותר, מה שמקל על ההתקנה של הצמיג במקרה של פנצ’ר. אך לא ניתן להמשיך לנסוע אתו נסיעה ארוכה, מעבר להגעה לפנצ’ר מאכר.
צמיג חילוף זמני קומפקטי
צמיג חילוף קומפקטי משמש כתיקון זמני, ואין להשתמש בו לנסיעה ארוכה. היתרון של צמיגים אלה הוא בכך שהם תופסים פחות מקום בתא המטען, אך הם בעלי עומק חריצי סוליה רדוד. המטרה שלהם היא להציל את המצב, באופן זמני, ולהביא אתכם בבטחה למוסך, להחלפת או תיקון הצמיג המפונצ’ר.
צמיג חילוף זמני מתקפל
מדובר בצמיגים מתקפלים, אשר ידרשו ניפוח לפני שהם מותקנים כצמיג רזרבי זמני. היתרון הוא כמובן חיסכון במקום, רק קחו בחשבון שחייבת תמיד להיות לכם ברכב משאבה טובה לניפוח, אחרת… הצמיג הזה הוא די מיותר.
צמיג אל-תקר (Run-Flat)
צמיגי אל תקר הופכים להיות נפוצים בקרב יצרני רכב מסוימים. במקרים שבהם הרכב מגיע עם צמיג אל-תקר, אין צורך בצמיג רזרבי נוסף. הצמיגים הללו נועדו לעמוד ברוב מפגעי הכביש, כולל פנצ’רים, ויכולים להמשיך לנסוע כ-80 ק”מ לפני שיהיה צורך להחליפם. וזאת בזכות האופן שבו הם בנויים שמאפשר להם לשאת את עומס הרכב, גם כאשר יוצא מהם האוויר, אבל שוב… גם כאן מדובר בכ-80 ק”מ ולא מעבר לכך.
זהו, מקווים שעשינו לכם קצת סדר. בכל מקרה, צוות חצב צמיגים מאחל לכם עוד נסיעות רבות ללא פנצ’רים!